Οι μορφές απάτης περιλαμβάνουν:
1. Απατηλές ιστοσελίδες που μιμούνται νόμιμες τράπεζες και ζητούν από τους καταναλωτές να εισάγουν κωδικούς ασφαλείας.
2. Τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστα νούμερα που υποδύονται υπαλλήλους τραπεζών.
3. Απατηλά μηνύματα SMS ή μέσω κοινωνικών δικτύων που παραπέμπουν σε ψεύτικες ιστοσελίδες.
4. Ψευδείς ηλεκτρονικές αλληλογραφίες που προειδοποιούν τους χρήστες για επικείμενη ακύρωση καρτών αν δεν δράσουν άμεσα.
Αν οι καταναλωτές υποψιαστούν κάποια απάτη ή παράνομες συναλλαγές, είναι σημαντικό να δράσουν άμεσα. Συνιστάται να επικοινωνήσουν αμέσως με το αρμόδιο τμήμα της τράπεζας για να ακυρώσουν τη συναλλαγή, να αλλάξουν τους κωδικούς τους και να υποβάλουν μήνυση στην Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν πληροφορίες ή να καταγγείλουν περιστατικά απάτης στις εξής αρχές:
– Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της ιστοσελίδας https://kataggelies.mindev.gov.gr/.
– Τράπεζα της Ελλάδος, μέσω email στο [email protected].
– ΕΚΠΟΙΖΩ, στο email [email protected].
Όσον αφορά τα ποσά που μπορεί να διεκδικήσουν οι καταναλωτές σε περίπτωση απατης, η κυρία Τζέγκα διευκρινίζει ότι η διάταξη του νέου νόμου 5019/3023 προβλέπει περιορισμό στην ευθύνη των χρηστών σε περιπτώσεις μη εγκεκριμένων πληρωμών. Σε περιπτώσεις κλοπής κάρτας, ο καταναλωτής μπορεί να ευθύνεται μέχρι 50 ευρώ, και η τράπεζα υποχρεούται να καλύψει τη διαφορά. Στις περιπτώσεις phishing, η ευθύνη μπορεί να φτάσει μέχρι 1.000 ευρώ, ανάλογα με τις συνθήκες και την αμέλεια του καταναλωτή. Αν οι τράπεζες διαθέτουν ανώτερους μηχανισμούς ασφάλειας, τότε η ευθύνη μπορεί να μειωθεί για τους καταναλωτές.
Πηγή: newsbomb.gr