Ο οργανισμός SHE (Schools for Health in Europe) αναγνωρίζει τη σημασία της ένταξης της ψυχικής υγείας στις σχολικές δραστηριότητες και προγράμματα. Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να μάθουν πώς να διαχειρίζονται προκλήσεις που σχετίζονται με την ψυχική τους υγεία. Για παράδειγμα, αν οι μαθητές διδάσκονται ασκήσεις αναπνοής για την καταπολέμηση των αγχωδών διαταραχών, είναι πιθανό να συνεχίσουν να τις εφαρμόζουν και στην ενήλικη ζωή τους.
Είναι απαραίτητο να θυμόμαστε ότι η προαγωγή της ψυχικής υγείας είναι μια συλλογική ευθύνη, που περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς, γονείς και ανώτερα στελέχη. Η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ αυτών των ομάδων είναι ζωτικής σημασίας για την αναγνώριση των αναγκών των μαθητών, αλλά και για την ανάπτυξη στρατηγικών πρόληψης και παρέμβασης.
Η καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσα από τα σχολικά προγράμματα μπορεί να ενισχύσει τη συνολική ευημερία των μαθητών. Η υιοθέτηση βιωματικής και συνεργατικής μάθησης καθώς και οι ευκαιρίες για ελεύθερη έκφραση των μαθητών είναι απαραίτητες συνιστώσες αυτού του εγχειρήματος.
Τέλος, είναι κρίσιμο να αναγνωρίσουμε ότι η ψυχική υγεία δεν περιορίζεται μόνο στον ατομικό τομέα αλλά επηρεάζεται από κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Ως εκ τούτου, η δημιουργία υποστηρικτικών σχολικών κοινοτήτων μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ανθεκτικών και ψυχικά υγιών ατόμων.
Πηγή: newsbomb.gr