Αναλύοντας τις Αποφάσεις για τα Σχολεία κατά την Πανδημία του Κορονοϊού στην Φινλανδία
Η μελέτη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων (ECDC) σε συνεργασία με το φινλανδικό Ινστιτούτο Υγείας και Πρόνοιας (THL) εστιάζει στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τα σχολεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Η έκθεση αναλύει κυρίως την περίοδο Δεκεμβρίου 2021 – Ιανουαρίου 2022, όταν η παραλλαγή Όμικρον εξαπλωνόταν, ενώ οι σχολικές εγκαταστάσεις στη Φινλανδία παρέμειναν ανοιχτές, παρά την αναζωπύρωση συζητήσεων για το ενδεχόμενο κλεισίματός τους.

Το THL είχε διατυπώσει από το καλοκαίρι του 2020 κριτική κατά του κλεισίματος των σχολείων λόγω των αναποτελεσματικών επιπτώσεων στη σταση μετάδοσης του ιού. Σημαντικοί παράγοντες που υποστήριξαν αυτή τη θέση περιλάμβαναν: την υψηλή μεταδοτικότητα αλλά λιγότερο σοβαρά συμπτώματα, την ελάχιστη νοσηλεία παιδιών και την αποδεδειγμένα χαμηλή μετάδοση του ιού στα σχολεία.

Η μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από ένα διήμερο εργαστήριο συμμετεχόντων που περιλάμβανε συνεργάτες του Ινστιτούτου Υγείας και Πρόνοιας, του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, του δήμου του Ελσίνκι και άλλων φορέων. Παρά την επικρατούσα άποψη ότι τα σχολεία θα έπρεπε να παραμείνουν ανοιχτά, υπήρξε και μια μικρή αλλά φωνακλή ομάδα γονέων και παιδιάτρων που ζητούσαν κλείσιμο.

Η μελέτη δεν εστίασε στις δευτερογενείς επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης, όπως η ψυχική υγεία των μαθητών αλλά και η αυξανόμενη ανισότητα που ενδέχεται να προκύψει από την απομάκρυνση των μη προνομιούχων παιδιών από το σχολείο και τις δραστηριότητες. Σημειώνεται ότι η πρόσβαση σε περισσότερα κοινωνικά δεδομένα θα ενίσχυε τη θέση κατά του καθολικού κλεισίματος των σχολείων, προωθώντας εντούτοις την ανάγκη για διαχείριση κατά περίπτωση.

Στο τέλος, η έκθεση προτείνει την καθιέρωση σαφών κατευθυντήριων γραμμών για τη διαχείριση τέτοιων κρίσεων, εστιάζοντας στη μετάβαση από την επείγουσα κατάσταση σε πιο κανονικές διαδικασίες, που θα στηρίζονται σε αξιόπιστα στοιχεία.

Πηγή: newsbomb.gr