Ο βαθμός τετραμήνου προκύπτει από τη συνεκτίμηση όλων αυτών των παραγόντων. Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται σε ολιγόλεπτες και ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες, πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση και περιλαμβάνουν σύντομες γραπτές ερωτήσεις, ο δε αριθμός τους εξαρτάται από την κρίση του διδάσκοντος.
Οι ωριαίες δοκιμασίες διαρκούν μία δίδακτη ώρα και μπορεί να είναι προειδοποιημένες ή μη. Δεν επιτρέπεται η διεξαγωγή περισσότερων από μία ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε μία διδακτική μέρα και περισσότερες από τρεις σε μία εβδομάδα. Στα Γενικά Λύκεια γίνονται δύο τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης το χρόνο, εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, που δεν περιλαμβάνει τετραμηνιαία δοκιμασία. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν διεξαχθεί η δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, τότε στο δεύτερο πραγματοποιούνται δύο δοκιμασίες.
Για τα μαθήματα που έχουν διδάσκονται λιγότερες από δέκα ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία αν δεν υπάρχουν αντικειμενικά στοιχεία. Επίσης, για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής, βαθμολογία δεν κατατίθεται για μαθητές που έχουν νομίμως απαλλαγεί.
Με τη λήξη των τετραμήνων, οι διδάσκοντες υποχρεούνται να καταθέσουν ονομαστική κατάσταση με τους βαθμούς των μαθητών. Σε περίπτωση έλλειψης βαθμού, πρέπει να παρέχουν αιτιολόγηση. Η προφορική βαθμολογία καταχωρίζεται στο Ατομικό Δελτίο των μαθητών χωρίς καθυστέρηση.
Οι διαδικασίες αξιολόγησης περιλαμβάνουν και ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές δοκιμασίες, σύμφωνα με την κρίση των διδασκόντων, οι οποίες επηρεάζουν τον προφορικό βαθμό του τετραμήνου. Οι γραπτές διαδικασίες περιλαμβάνουν μεταβλητές και πολύμορφες εξετάσεις, ενώ για τα “μη εξεταζόμενα” μαθήματα, είναι υποχρεωτική η διενέργεια γραπτών ή προφορικών δοκιμασιών.
Πηγή: newsbomb.gr