Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση, το Ιράν παράγει περίπου 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, από τα οποία σχεδόν τα μισά εξάγονται, με κύριο προορισμό την Κίνα. Ωστόσο, το σκηνικό της παραγωγής είναι πολύπλοκο, καθώς η Λιβύη τα τελευταία χρόνια έχει διακόψει την παραγωγή της, επηρεάζοντας έτσι την παγκόσμια προσφορά. Δυσκολίες παρατηρούνται και στον τομέα της ναυτιλίας, με τις τιμές των VLCC να έχουν αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς οι εντάσεις στην περιοχή δημιουργούν αβεβαιότητα.
Οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα προσθέτουν στη γενικότερη ανησυχία της αγοράς, με τη Κοινή Ομάδα Ασφάλειας να προειδοποιεί για τους κινδύνους στις διελεύσεις πλοίων. Οι κατευθυντήριες γραμμές που εξέδωσε η JSIG αναφέρουν ότι η απενεργοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης AIS δεν είναι αρκετή για να εμποδίσει τις επιθέσεις, ενώ προτείνουν στρατηγικές κίνηση των πλοίων για λιγότερη προβλεψιμότητα.
Σημαντικό γεγονός ήταν η επίθεση στο ελληνόκτητο τάνκερ Σούνιο, το οποίο δέχθηκε πλήγμα από τους Χούτι, με αποτέλεσμα τις καταστροφές και τις πυρκαγιές που χρειάστηκαν εξειδικευμένη ναυαγοσωστική βοήθεια για να σβήσουν. Αναλυτές εκφράζουν ανησυχίες για την πιθανότητα κλεισίματος των στενών του Ορμούζ από το Ιράν, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Η τιμή του αργού πετρελαίου διαμορφωνόταν στις 10 Οκτωβρίου στα 79,65 δολ. το βαρέλι, με αυξήσεις στα συμβόλαια τύπου Brent και WTI. Η κατάσταση αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω, ενώ οι αγορές μπορεί να βιώσουν νέες αναταραχές λόγω της γεωπολιτικής έντασης στην περιοχή.
Πηγή: newsbomb.gr