Δραστικά μέτρα για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική έχει αναχθεί σε ένα κρίσιμο ζήτημα για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, καθώς οι καθυστερήσεις στους δρόμους κάνουν την καθημερινότητά τους ιδιαίτερα δύσκολη. Πολλοί είναι αυτοί που επισημαίνουν ότι οι αλλαγές στην τρέχουσα κατάσταση είναι απαραίτητες, αλλά χρειάζονται σοβαρές ενέργειες και επανεξέταση των πολιτικών μεταφορών.

Η κατάσταση της κυκλοφορίας επηρεάζεται από συλλογικούς παράγοντες, όπως το οδικό δίκτυο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και τα διαχειριστικά μέτρα που εφαρμόζονται. Ο Θανάσης Τσιάνος, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τόνισε ότι είναι κρίσιμο να αναβαθμιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς προκειμένου να μειωθεί η κίνηση στους δρόμους. Χωρίς επαρκείς εναλλακτικές μεταφοράς, η υπερβολική εξάρτηση από τα ΙΧ θα συνεχιστεί.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν και ο Δακτύλιος, τον οποίο ο Θανάσης Τσιάνος χαρακτήρισε αναχρονιστικό, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται ανανέωση. Ο σχεδιασμός του θυμίζει άλλες εποχές και οι εκάστοτε συνθήκες έχουν αλλάξει. Προτάθηκε μάλιστα η δημιουργία ενός «πράσινου δακτυλίου» που θα βασίζεται σε περιβαλλοντικά κριτήρια και ανατροπή της κυκλοφορίας. Ωστόσο, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου δεν είναι άμεση και απαιτεί λεπτομερή σχεδιασμό και χρόνο για την υλοποίησή του.

Η τρέχουσα έρευνα για τη μετακίνηση στην Αττική είναι ιδιαίτερα σημαντική. Με τη συλλογή στοιχείων για τις καθημερινές μεταφορές, οι ειδικοί θα είναι σε θέση να επεξεργαστούν έναν πιο λειτουργικό σχεδιασμό των συγκοινωνιών. Περισσότερα από μισό εκατομμύριο οχήματα εισέρχονται καθημερινά στον εσωτερικό δακτύλιο, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για περισσότερο αποτελεσματικά μέτρα.

Επιπλέον, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και η ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς, όπως το μετρό και ο προαστιακός, είναι βασικές προτεραιότητες για τη βελτίωση της κατάστασης. Βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η συνδυαστική προσέγγιση που περιλαμβάνει τη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας και την ταυτόχρονη μείωση των ΙΧ.

Η Αττική απαιτεί άμεσα μια νέα στρατηγική, που θα βασίζεται σε μελέτες και δεδομένα, για να μπορέσει νααντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θα προκύψουν στο μέλλον. Πηγή: newsbomb.gr