Η συζήτηση είναι σε εξέλιξη και αφορά τη Συντονιστική Επιτροπή της Μικτής Διεθνούς Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής και της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Οι διαδικασίες αυτές δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει αναφερθεί στο θέμα σε προηγούμενες ευχές του, εκφράζοντας την επιθυμία ότι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα το 2025 να μην είναι απλώς ένα τυχαίο γεγονός, αλλά μια αρχή για τη μόνιμη καθιέρωση της κοινής ημερομηνίας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2025 θα συμπέσουν οι ημερομηνίες εορτασμού του Πάσχα για τις δύο Εκκλησίες, με την επετειακή διάσταση που σχετίζεται με την Α’ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια. Κατά τη Σύνοδο αυτή, ορίστηκε ότι το Πάσχα θα εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία, δηλαδή μετά την 21η Μαρτίου.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν έκανε έναν νέο διακανονισμό με τον Πάπα, αλλά εξέφρασε την επιθυμία για διάλογο και ομοφωνία σε ουσιώδη ζητήματα χωρίς να εισέλθουν σε θεολογικές διαφωνίες. Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε προτείνει ότι το θέμα του κοινού Πάσχα σχετίζεται με ημερολογιακούς υπολογισμούς, με την ελπίδα του κοινού εορτασμού παραμένοντας ζωντανή.
Το ζήτημα αποκτά και γεωπολιτική διάσταση, καθώς η λήψη αποφάσεων είναι πιο απλή για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία λόγω της κεντρικής διοικητικής δομής που διαθέτει. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη λόγω της συνοδικής δομής και των διαφορετικών απόψεων που υπάρχουν, όπως αυτή του Πατριαρχείου Μόσχας.
Αναφορικά με την ημερολογιακή διαφορά, η Δύση έχει υιοθετήσει το Γρηγοριανό ημερολόγιο, ενώ η συγκεκριμένη σύγκρουση παραμένει ανάμεσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, που ακολουθεί κυρίως το Ιουλιανό ημερολόγιο. Πηγή: newsbomb.gr